Språk och läsning i åldrarna kring...
Språk och läsning i åldrarna kring...

Språk och läsning i åldrarna kring skolstart

I lager
950 kr
Exkl. moms


Språkutveckling och läsinlärning är ömsesidigt beroende av varandra. Språket ger förutsättningarna för läsförståelsen, och läsningen ger näring åt språket. För barn i språklig sårbarhet behöver vi vara lyhörda över behovet av insatser. Vad ska vi göra, och hur ska vi göra det? Genom observation och kartläggning får vi underlag för aktiviteter som gynnar utvecklingen.

Kursen kan ses som en introduktion till kartläggningsmaterialet B.A.S., Bedömning Av Språk (klicka på titeln för länk till B.A.S.) men även fungera fristående.

Välkommen via zoom den 16 juni kl. 08.30-12.00.

Beskrivning

Målgrupp: Personal som arbetar med 6-9-åringar

 

Den här förmiddagen utgår jag från fem rubriker: 

Målet – vi reflekterar över ett par modeller för vad fungerande läsning och skrivning faktiskt innebär. 

Motivation och mental närvaro – att bygga arbetsglädje (i och utanför skolarbetet)

Mätning – att hålla koll på elevernas framsteg. Här utgår jag från B.A.S., Bedömning Av Språk, och hur vi kan planera utifrån vad en kartläggning visar

Mångfald – utmaningar i det mångspråkiga klassrummet

Möjligheter – något om strategier för att tackla svårigheter inom olika språkområden, även här med utgångspunkt i B.A.S.

 

Jag som håller kursen, Astrid Frylmark, har också gjort B.A.S. Läs mer om mig här (klicka för länk).

 

Produktdetaljer

SKU
K015P-KURS
Målgrupp
Personal som arbetar med 6-9-åringar
Produkttyp
Digital kurs